Nem lesznek “külföldi” meccsek a Bundesligában

A nemzetközi futball realitásvesztésében egyre nehezebb dolga van annak, aki úgy akar sikeres és népszerű lenni, hogy közben mindkét lábával a földön marad.

Image result for bundesliga dflEszméletlen TV-s pénzek, a kezdési időpontok megkavarása, edzőtábornak álcázott marketingkörutak, 222 millió Euró egy játékosért, Half-Time Show, újabb és újabb kupasorozatok, 48 csapatos VB, Katar a Copa Americán (nem azért példa, mert ázsiai, hanem a válogatott presztízse miatt) és még sorolhatnánk.

Nem újkeletű az sem, hogy a nemzeti szövetségek (és ligák) az általuk kiírt nemzeti sorozatok egyik-másik mérkőzését az országhatáron kívül, lehetőleg egy marketingszempontból megnyerő városban rendezik meg. Spanyolországban az idén heves ellenkezésbe ment át az „öltönyösök” hasonló terve.

Németországban viszont úgy tűnik, hogy az „öltönyösök” se próbálják megpengetni ezt a húrt. Christian Seifert, a Német Labdarúgó Liga (DFL) gazdasági igazgatója a héten kijelentette, hogy ők tétmeccset sosem fognak Németországon kívül rendezni. Szerinte, ha olyan meccset vinnének el külföldre, mely a nemzetközi kupás helyekről vagy feljutásról/kiesésről dönthet, az egyszerűen a szurkolókkal és játékosokkal szembeni tisztelet hiányáról tanúskodna.




Seifert a kezdési időpontokkal kapcsolatban is megnyilvánult. Németországban is elég nehezen fogadták az elmúlt évekbeli rászoktatást, hogy a vasárnapi ebéd közben illetve hétfő este is rendezhetnek bajnokit az elsőosztályban. Máshol ennél jóval messzebb mentek. Spanyolország a fordulónkénti 10 meccs mindegyike külön időpontban került megrendezésre. Seifert megerősítése szerint ilyen a Bundesligában nem lesz.

Hamarosan megkezdődnek azonban a tárgyalások a 2021-25 közötti időszakra szóló közvetítési jogokról. A cél persze annyi pénz kisajtolása, amennyit csak nem szégyellenek. S mivel Angliában még mindig több léptékkel előrébb járnak a csapatok, mint a Bundesligában, ez a határ továbbra is a csillagos ég. Cserében azonban ahol lehet, idomulni kell a szurkolói igényekhez. Például ahhoz, hogy a mai fiatalok már nem ülnek le, hogy végignézzenek 90 percet – pláne egy gól nélküli meccset. Szükség van tehát arra is, hogy a körítés csábító legyen – újfajta interakciós lehetőségekkel.