Többször gúnyolódtam azon a stratégiai kijelentésen, hogy a Bayern Münchennek az átigazolási piacon “kreatívnak” kell lennie. Ami jó dolog, csak az elmúlt években ez nem látszott. Mindinkább a megúszás.
Most viszont szinte játékosról játékosra azokat a híreket kapjuk, hogy igyekeznek személyesen a játékost meggyőzni, maga a vezetőedző vázolja fel neki a tervét, generálnak a játékoban egy döntést, hogy ő márpedig a Bayernhez akar igazolni.
Pont ilyen hír jelent meg az imént De Ligt kapcsán is: míg a Chelsea növelni akarja az ajánlatát a Juventus felé, a Bayern a játékost akarja jobban megdolgozni. (Persze a Bayern is mélyen belenyúl a zsebbe…)
Ez persze nem biztos, hogy célravezet ebben az esetben, vagy általában az esetek többségében, és egy stratégiát persze az igazol, ha eredményre is vezet. Azonban ez már egy olyan stratégia, amivel ha sikerül átigazolási időszakonként kettő világklasszist vagy klasszis szint előtti lépcsőn álló játékost (meg mondjuk egy sötét lovat) meggyőzni, akkor az biztosíthatja a fenntartható fejlődést.
Ráadásul tényleg kreatív és nagyon szimpatikus.
Szóval tavasszal én már elkönyveltem, hogy csendben elcsordogálnak a következő szezonok, koncentrálok a saját céljaimra, aztán a háttérben figyelem az eseményeket.
De az elmúlt hetek eseményeit olyan jól el tudták nekem is adni a klubnál, hogy irtózatosan várom az új szezont